Zmiany dotykają rynek usług prawnych oraz zachowania tam panujące.
Od 10 lat co najmniej uczestniczymy
w rewolucji internetowej. Rewolucja ta ma wpływ na wiele dziedzin naszego życia w tym na sprzedaż i świadczenie usług prawnych. Prawnicy, którzy to zauważyli wiedzą, że Internet jest nieodłączną częścią naszego biznesu. Szukają więc nisz http://prawo.rp.pl/artykul/757793,1007707-Kancelarie-prawne-szukaja-nisz-na-rynku-i-wprowadzaja-nowe-uslugi.html zawodowych na wiele sposobów, a na rynku usług prawnych w Internecie jest już spory ruch.
Co się dzieje?
Zmiany są widoczne i polegają już nie tylko na rejestrowaniu posiedzeń
sądowych, udostępnianiu orzeczeń sądowych i tworzeniu ich baz http://orzeczenia.ms.gov.pl/, możliwości śledzenia prac sejmu i projektów ustaw http://sejmometr.pl/ ale też na wprowadzeniu instytucji e-sądów https://www.e-sad.gov.pl/ oraz oprogramowania możliwości składania pozwu bez wychodzenia z domu https://sadinternetowy.pl/
Możliwe jest od dawna udzielanie porad i opinii prawnych drogą elektroniczną, tworzenie regulaminów za pomocą specjalistycznych firm działających w Internecie np:.http://www.rzetelnyregulamin.pl/ http://www.clauzula.pl/ wykorzystanie blogów prawniczych do przybliżania zagadnień prawnych (sporo z tych blogów można znaleźć na tej stronie: http://www.e-marketingprawniczy.pl/ ) czy konstruowanie umów za pomocą takich stron jak:http://www.ecrit.pl/ http://www.szybkieumowy.pl/.
Korzystanie z tych nowinek pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.
Największą zaletą tych wszystkich narzędzi jest jednak ich dostępność. Niemal natychmiast.
A może niech prawnicy wyjdą do Klienta?
Zmiany technologiczne są korzystne. Z jednej strony ułatwiają dostęp do prawnika i jego usług, a z drugiej łamią reguły i sztywny wizerunek np."niedostępnego prawnika".
Klienci, którzy poznali zalety nowych narzędzi usprawniających komunikację i dostarczanie usług prawnych spowodują zapewne zmianę podejścia w kierunku tworzenia dobrej jakości usług prawnych dostarczonych w określonym czasie i za przystępną cenę.
Prawnicy, którzy będą pamiętali, że interes klienta jest tożsamy z ich interesem będą się starali skupić uwagę klienta na sobie i znajdą sposoby by zrobić to skutecznie. Mogą obawiać się Internetu, ale nie mogą go zignorować. Klienci ich oczekują i poszukują.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz