środa, 20 marca 2013

Rynek usług prawnych w Polsce



...

jest nietypowy i nieprzewidywalny:

  • my prawnicy często sami strzelamy sobie w stopę, wspomagając dalszych znajomych lub znajomych znajomych  w bezpłatnych poradach prawnych, co skutkuje często tym, że obniżamy prestiż zawodu, obniżamy znacznie ceny i potwierdzamy model, który panuje wśród Klientów, że „coś się tam dowiem od znajomego prawnika i dam sobie radę sam”, 
  •  nie wykształciliśmy niestety poprzez edukację – odruchu zgłaszania się do specjalisty prawnego w prawnej sprawie,
  •  nie promujemy zachowań, masz problem prawny- znajdź prawnika!
  •   ugruntowaliśmy pogląd, iż prawnik jest drogi, a do prawnika idziemy dopiero wtedy, gdy sprawa jest już beznadziejna.
  •  Polacy często sami sobie załatwiają sprawy prawne, wychodząc z założenia, iż "jakoś to będzie" i nie będę płacił prawnikowi - bo się znam!
Branża prawnicza

Wiadomo, że branża prawnicza w ogólności ma utrudnione zadanie, by dotrzeć do Klienta, albowiem zasady etyki obowiązujące w zawodzie zabraniają  jej przedstawicielom większości popularnych form reklamy.

Sami prawnicy
  • nie wierzą, że Klient chce wiedzieć coraz więcej o nim samym i nie znają oczekiwań Klientów w tym zakresie lub je pomijają
  • nie poszukują sposobów na znalezienie Klientów, co aktualnie przy rosnącej konkurencji może być nierozsądne
  • wygląda na to, że boją się trochę nowinek, Internetu i narzędzi – nawet wygodnych dla ich Klientów i nawet takich, które wspomagają życie zawodowe, a może ich nie znają…..?

Zatem należy szukać dalej rozwiązań wspomagających relacje Klient – Prawnik, eksponować istniejące i informować o nich.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz