czwartek, 23 maja 2013

Czy radca prawny może pozyskiwać klienta za pośrednictwem serwisu internetowego ?



"Czy radca prawny może pozyskiwać klienta za pośrednictwem serwisu internetowego działającego według następujących zasad: radca prawny nie inicjuje kontaktu ale jedynie odpowiada na zapytanie potencjalnego klienta; serwis udostępnia obu stronom możliwość nawiązania wzajemnego kontaktu jeszcze przed wyborem oferty przez potencjalnego klienta (...)" http://www.e-kirp.pl/Aktualnosci/Pozyskiwanie-klienta-warto-wiedziec

Odpowiedź KRRP:  TAK!

"Opisany w pytaniu sposób kontaktowania się radcy prawnego z potencjalnym klientem, a następnie zawierania z nim umowy nie naruszą powyższych zasad (etyki)"

Cieszy to nowoczesne podejście samorządu do Internetu. Krajowa Rada Radców Prawnych rzeczywiście otoczyła opieką prawników. Pamiętajcie, że dotarcie do Klienta, znalezienie sposobu na takie dotarcie jest obecnie dla większości wyzwaniem. KRRP ma odwagę wspierać swoich radców w tych działaniach. Rozumie potrzebę wytworzenia "związku" Klient Prawnik przy użyciu rożnych metod komunikacji.

Sama wiara, że w czasie, w którym Polacy jak służenie zauważyła Pani Elżbieta Kliman-Rola (Kancelaria Prawno-Rachunkowa „Kliman-Rola) sami zgłoszą się do prawnika jest optymistyczna. " (..) obywatele nie zdają sobie bowiem sprawy z wagi dobrej porady prawnej"http://prawo.rp.pl/artykul/757643,998753-Rynek-uslug-prawniczych-moze-pomiescic-wszystkich.html 

Zatem edukacja, spokojne informowanie i tłumaczenie, iż skorzystanie z porady prawnika może zwiększyć szanse uratowania majątku, firmy, dobrego imienia jest dobrą drogą.  
Przedstawienie korzyści wynikających z możliwości zapytania prawnika o radę powinno być następnym krokiem samorządów i prawników.

Może należy za przykładem innych krajów doprowadzić do badań, które wskazałyby jaki procent osób korzystających z pomocy prawnika wygrało sprawę w Sądzie/z Urzędem/Przeciwnikiem w stosunku do osób, które się na pomoc prawnika w takich sprawach nie zdecydowały. Może statystyki podziałają na wyobraźnię?

Promocja zawodu radcy prawnego:

http://www.e-kirp.pl/Aktualnosci/Trwa-promocja-zawodu-radcy-prawnego







Niech Klient sam Cię znajdzie?


"Założysz Kancelarię, a Klienci sami się do Ciebie zgłoszą"  -  adwokatura wydaje się nie dostrzegać zmian i ma najbardziej kiepskie wymówki dla usprawiedliwienia lęku przed technologią? http://adwokatura.pl/wp-content/uploads/2013/04/stanowisko.pdf

Nie ma już czasu by ignorować sieć. Wystarczy spojrzeć na nasze nawyki czy zajrzeć do statystyk. Faktem już jest, że w poszukiwaniu pracy przeglądamy portale ogłoszeniowe. Szukając lekarza podglądamy serwisy opinii o nich itd. Szukając prawnika.....?

Internet nie jest narzędziem, w którym Klient zachowuje się biernie?

Oczywiście, że nie. Jest narzędziem, które wymaga aktywności Klienta, to on jest w sieci "łowcą" i "poszukującym". Jeśli tam jest to znaczy, że czegoś potrzebuje, czegoś szuka. Jak ma znaleźć prawnika? Rejestry radców i adwokatów zamieszczone w sieci nie dają pełnego obrazu, są jak rankingi, z których nic nie wynika dla przeciętnego odbiorcy.
Proszę to sprawdzić i poszukać przez rejestry prawnika dla przedsiębiorcy, który szuka np. pomocy do rejestracji statku albo szuka prawnika do pomocy w zorganizowaniu prawnych warunków np. sprzedaży wina przez Internet itp?

Aktualnie w sieci Klient musi umieć zaszeregować problem do danej dziedziny prawa, a później najlepiej jeśli zna nazwisko prawnika lub nazwę kancelarii,który tym problemem potrafi się zająć bo w przeciwnym razie trafia przypadkowo i nie ma wyboru!
Brak wyboru i informacji o prawnikach na pewno nie służy pogłębianiu świadomości prawnej i nie wpływa na popyt na usługi prawne i kolejki do prawników.



#pozyskiwanie klienta #KRRP #KIRP #uchwała #adwokat #reklama #usługi prawne #radcaprawny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz