piątek, 10 maja 2013

Uczestniczymy w (r)ewolucji usług prawnych.


Zmiany dotykają rynek usług prawnych oraz zachowania tam panujące.

Od 10 lat co najmniej uczestniczymy w rewolucji internetowej. Rewolucja ta ma wpływ na wiele dziedzin naszego życia w tym na sprzedaż i świadczenie usług prawnych. Prawnicy, którzy to zauważyli wiedzą, że Internet jest nieodłączną częścią naszego biznesu. Szukają więc nisz http://prawo.rp.pl/artykul/757793,1007707-Kancelarie-prawne-szukaja-nisz-na-rynku-i-wprowadzaja-nowe-uslugi.html zawodowych na wiele sposobów, a na rynku usług prawnych w Internecie jest już spory ruch. 

Co się dzieje?

Zmiany są widoczne i polegają już nie tylko na rejestrowaniu posiedzeń sądowych, udostępnianiu orzeczeń sądowych i tworzeniu ich baz http://orzeczenia.ms.gov.pl/, możliwości śledzenia prac sejmu i projektów ustaw http://sejmometr.pl/ ale też na wprowadzeniu instytucji e-sądów https://www.e-sad.gov.pl/ oraz oprogramowania możliwości składania pozwu bez wychodzenia z domu https://sadinternetowy.pl/

Możliwe jest od dawna udzielanie porad i opinii prawnych drogą elektroniczną, tworzenie regulaminów za pomocą specjalistycznych firm działających w Internecie np:.http://www.rzetelnyregulamin.pl/ http://www.clauzula.pl/ wykorzystanie blogów prawniczych do przybliżania zagadnień prawnych (sporo z tych blogów można znaleźć na tej stronie: http://www.e-marketingprawniczy.pl/ ) czy konstruowanie umów za pomocą takich stron jak:http://www.ecrit.pl/ http://www.szybkieumowy.pl/

Korzystanie z tych nowinek pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.

Największą zaletą tych wszystkich narzędzi jest jednak ich dostępność. Niemal natychmiast.




A może niech prawnicy wyjdą do Klienta? 


Zmiany technologiczne są korzystne. Z jednej strony ułatwiają dostęp do prawnika i jego usług, a z drugiej łamią reguły i sztywny wizerunek  np."niedostępnego prawnika". 
Klienci, którzy poznali zalety nowych narzędzi usprawniających komunikację i dostarczanie usług prawnych spowodują zapewne zmianę podejścia w kierunku tworzenia dobrej jakości usług prawnych dostarczonych w określonym czasie i za przystępną cenę. 

Prawnicy, którzy będą pamiętali, że interes klienta jest tożsamy z ich interesem będą się starali skupić uwagę klienta na sobie i znajdą sposoby by zrobić to skutecznie. Mogą obawiać się Internetu, ale nie mogą go zignorować. Klienci ich oczekują i poszukują.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz