David H. Maister wyjaśniał w swoich książkach: "Profesjonalizm nie łączy się z pieniędzmi ani sukcesem zawodowym. I jedno
i drugie to wynik całkowitego zaangażowania w uzyskanie zadowolenia klienta
oraz zaspokojenie jego potrzeb". Jak jednak nie popadać w frustrację, gdy Klientów
nie ma? Jak w sytuacji braku możliwości reklamowania się zwiększyć swoje szanse
na dotarcie użytkowników do kancelarii?
SpecPrawnik.pl jest doskonałym miejscem do nawiązania relacji z Klientem Tylko w ostatnim miesiącu zarejestrowani u nas
prawnicy otrzymywali kilkadziesiąt zapytań od klientów.
Co zrobić by dołączyć do tych, którzy otrzymują
zapytania Klientów?
1) Odpowiadaj szybko na zapytania Klientów
Klienci zazwyczaj piszą do nas nie dając sobie
rady z jakimś problemem lub napięciem z nim związanym. Oczekują szybkiej
pomocy. Po prostu zależy im na czasie. Przypomnij sobie jak się czujesz, jak
Tobie na czymś zależy. Jak ważne jest dla Ciebie, żeby sprawa trafiła do
specjalisty. W serwisie zlecenia częściej otrzymują prawnicy, którzy
natychmiast po otrzymaniu zapytania, bez zwłoki odpowiadają na pytania
Klientów. Jak to zrobić? Sprawdź.
2) Nie zrażaj się
W serwisie to klient wybiera prawnika. O tym, czy
Twoje starania o zlecenie będą owocne zdecyduje Klient. To podobnie jak z pytającymi z ulicy czy dzwoniącymi do kancelarii Klientami. Warto o nich powalczyć. Nie jesteś jednak
bezradny. Najlepszym sposobem na zainteresowanie Klienta jest troska. Okaż zainteresowanie. Porozmawiaj, zadaj pytania dodatkowe, które przekonają Klienta, że interesujesz się jego sprawą. Z pewnością zostaniesz zapamiętany.
Możesz również po jakimś czasie wysłać do Klienta wiadomość z zapytaniem, czy
poradził sobie z problemem/ Może tak być, że Klient sprawę na chwilę odłożył
lub przeoczył e-mail i teraz masz szansę przypomnieć się i przekonać go, że
interesujesz się jego sprawami.
3) Podaj dalej link do swojego profilu
Nie ograniczaj się do SpecPrawnika. Załącz link
do swojego profilu w SpecPrawnik do stopki w mailu, do wiadomości na Facebook lub Twitter. Korzystaj z każdej okazji do zaprezentowania się. Pochwal
się swoimi sprawami. Może właśnie ktoś szuka prawnika
do spraw, którymi się zajmujesz.
4) Proś o recenzje swojej pracy
Po wykonaniu zlecenia poproś Klienta o krótką
recenzje. Możesz ją zamieścić na swojej stronie www. Możesz zmieścić ją też na
naszych stronach. Każda rekomendacja to kolejni Klienci i wiedza na temat tego jak pracujesz.
5) Dziel się wiedzą
Możesz podzielić się ciekawą sprawą, którą prowadziłeś (wygrałeś) lub
komentarzem do niej na własnej stronie lub w mediach społecznościowych. Możesz
podobnie postąpić odpisując Klientowi i informując go, że masz doświadczenie w tych zagadnieniach. Możesz
napisać wpis na nasz blog lub własny, który przyda się innym. Będzie to z pewnością cenna
informacja dla Klientów i źródło Twoich zleceń.
6) Poczuj się gospodarzem profilu
Zadbaj o szczegóły w swoim profilu. Załącz swoje
zdjęcie, które z pewnością wyróżni Cię. Zaprezentuj się w sposób atrakcyjny.
Nie pisz zajmuję się prawem handlowym i cywilnym. Opisz raczej sprawy, którymi
się zajmowałeś i w których masz doświadczenie. Najważniejszym czynnikiem dla
klienta są Twoje umiejętności i doświadczenie. Opisz w swoich sprawach jak
pomogłeś innym firmom i przedsiębiorcom w konkretnych obszarach. Opisanie
sprawy słowami: " odzyskałem dla firmy informatycznej zaległe
wynagrodzenie w wysokości 20 000 zł od Klienta, który zwlekał od 4 miesięcy z
uregulowaniem swoich zobowiązań" z pewnością będzie mocniejsze niż wskazanie "zajmuję się windykacją należności dla klientów indywidualnych i biznesowych".
7) Zostań Pro w Serwisie SpecPrawnik i bądź
zawsze dostępny dla klienta.
Jeśli zależy Ci na tym, by zdobywać zlecenia
Klientów i pokazywać się w pierwszych wynikach wyszukiwania wykup abonament w
serwisie. Możesz zostać Pro na miesiąc lub na dłuższy okres i sprawdzić
naszą skuteczność. Bycie Pro powoduje, że jesteś od razu widoczny dla Klienta. Nie
musisz odpowiadać na pytania, Klient natychmiast otrzymuje informacje o Twojej
dostępności, cenie i kontakt do Ciebie. Konto Profesjonalne daje większe szanse na
zdobycie zlecenia z Twojej okolicy i zapadnięcie w pamięć Klientowi. Możesz być
na rozprawie, poza biurem i nie martwić się, że nie odpowiedziałeś klientowi od
razu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz